Kvalitní a zdravý spánek je pro tělo nesmírně důležitý. Organismus odpočívá a nabírá síly na další den. Stejně tak mozek regeneruje a zpracovává přijaté informace. Dobře vyspaný člověk je i člověk produktivní. Naopak nedostatkem spánku si koledujete o vznik možných zdravotních potíží, ztrátu koncentrace a velkou míru roztržitosti, která může mít neblahé důsledky.

Vhodná matrace

Ležet na tvrdé a nepohodlné matraci, na které si budete ničit záda, není pro kvalitní spánek dobré. Pořiďte si pořádnou a kvalitní matraci, na které se vám bude pohodlně ležet bez toho, abyste se museli neustále převalovat a měli problémy usnout.

Správný rošt

V kombinaci s vhodnou matrací je dobré pořídit si správný a kvalitní rošt. Ten by měl být dostatečně prodyšný a pevný. Existuje několik typů různých roštů a každý se hodí pro někoho jiného. Někdo má raději měkčí postele a využije měkčí rošt, někdo naopak rád spí na tvrdém, tak si pořídí pevný rošt.

Zatemněné prostory

Je důležité spát ve tmě. Ideálně pokud je tma co největší a blíží se úplnému temnu. Pořiďte si závěsy nebo žaluzie, které zabrání proniknutí zdrojům světla, které by mohly narušovat váš spánek. Stejně tak je dobré orientovat ložnici do místnosti, kde není východní okno.

Spěte dostatečný počet hodin

Obecně se doporučuje spát 8 hodin denně. Někomu stačí šest, jinému sedm a někdo prostě musí spát devět hodin, jinak je naprosto nepoužitelný. Časem sami přijdete na to, co vám nejvíce vyhovuje. S věkem se mění i nároky na spánek. Nejdéle potřebují spát malé děti a naopak se zvyšujícím se věkem se potřeba spánku snižuje.